REGULAMIN
I. ORGANIZATOR KONKURSU
1) Organizatorem Konkursu jest Muzeum Regionalne im. Mieczysława Asłanowicza w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 1, 08-110 Siedlce.
2) Konkurs realizowany jest w ramach 21. edycji uroczystości „Dni Niepodległej”.
II. TERMIN KONKURSU
1) Konkurs trwa od 9 września do 25 października 2024 r.
III. CELE KONKURSU
1) Rozbudzanie zainteresowania kulturą, tradycją i historią naszej małej Ojczyzny.
2) Rozwijanie umiejętności obserwacji, wrażliwości artystycznej, inwencji twórczej i kreatywności.
3) Uczczenie 106. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.
IV. UCZESTNICY
1) Konkurs jest adresowany do uczniów szkół podstawowych na terenie miasta Siedlce oraz powiatu siedleckiego.
2) Prace konkursowe oceniane będą w trzech kategoriach wiekowych:
– uczniowie szkół podstawowych, klasy 1-3;
– uczniowie szkół podstawowych, klasy 4-6;
– uczniowie szkół podstawowych, klasy 7-8.
V. NAGRODY
1) Dla Laureatów, w każdej kategorii, przewidziano nagrody pieniężne.
2) W każdej kategorii pula nagród pieniężnych wynosi 900 zł.
3) Przewidziane są również nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów.
4) Komisja Konkursowa ma prawo dokonania dowolnego podziału nagród.
5) Każdy z uczestników Konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom uczestnictwa.
VI. ZAŁOŻENIA KONKURSU
1) W konkursie mogą brać udział fotografie wykonane indywidualnie, nigdzie dotychczas niepublikowane i nienagradzane wcześniej w innych konkursach.
2) Tematem fotografii powinny być miejsca, postacie oraz pamiątki związane z walkami o niepodległość i budowaniem niepodległej Ojczyzny na terenie miasta Siedlce i powiatu siedleckiego.
3) Technika wykonania zdjęć jest dowolna, przy czym fotografie powstałe w rezultacie wyraźnej ingerencji graficznej będą odrzucane. Dopuszcza się: konwersję zdjęć kolorowych do czarno-białych lub sepii, nakładanie kolorowych filtrów oraz korektę polepszającą jakość zdjęcia (wyostrzanie, rozjaśnianie, kontrast, nasycenie). Nie będą akceptowane prace z których jakiekolwiek elementy zostały usunięte lub dodane w wyniku obróbki graficznej oraz prace powstałe w wyniku połączenia różnych fotografii.
4) Uczestnik może zgłosić jedną fotografię spełniającą warunki konkursu.
5) Można zgłosić kilka fotografii ale muszą one tworzyć cykl i będą oceniane jako cykl.
6) Każda zgłaszana fotografia, w celu łatwiejszej identyfikacji autora, powinna na odwrotnej stronie być czytelnie podpisana: imię i nazwisko, szkoła, tytuł, kategoria konkursowa.
7) Maksymalny format fotografii to 20×30 cm, ale nie mniejszy niż 15×21 cm.
8) Fotografia zgłaszana do konkursu nie może być naklejana na żadne podłoże i nie może być oprawiona w passe-partout lub ramkę.
9) Organizator zwraca autorom fotografie biorące udział w konkursie.
10) Zgłoszenie fotografii na konkurs jest równoznaczne z wyrażeniem przez uczestnika zgody na opublikowanie pracy oraz imienia i nazwiska autora na stronie internetowej organizatora, w mediach i publikacjach związanych z promocją konkursu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
11) Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest załączenie przez uczestnika wypełnionej „Karty zgłoszenia uczestnictwa w konkursie”.
12) W przypadku osób niepełnoletnich kartę zgłoszenia wypełnia rodzic lub opiekun prawny.
VII. TERMINY
1) Konkurs trwa od 9 września do 25 października 2024 r.
2) Prace należy dostarczyć do siedziby Organizatora: Ratusz „pod Jackiem”, ul. Piłsudskiego 1, 08-110 Siedlce (od poniedziałku do piątku w godz. 8.30-15.30), w określonym regulaminowo terminie wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia, osobiście lub przesłać pocztą tradycyjną na adres: Muzeum Regionalne im. Mieczysława Asłanowicza w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 1, 08-110 Siedlce, z dopiskiem: „Konkurs Do Niepodległej”.
3) Fotografie dostarczone po terminie nie będą brały udziału w Konkursie.
4) Oceny prac dokona Powiatowa Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora najpóźniej do 31 października 2024 r.
5) Uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród Laureatom odbędzie się w siedzibie Organizatora w dniu 12 listopada (wtorek) 2024 r. podczas 21. edycji uroczystości „Dni Niepodległej”.
6) Laureaci Konkursu zostaną powiadomieni telefonicznie, listownie lub e-mailowo.
VIII. INNE POSTANOWIENIA
1) Załącznikiem do Regulaminu jest wzór „Karty zgłoszenia uczestnictwa w konkursie”.
2) Nadesłanie fotografii na konkurs jest równoznaczne z zapewnieniem organizatora konkursu o tym, że nie narusza ona praw osób trzecich, a w szczególności jej upowszechnienie nie będzie prowadziło do naruszenia prawa do ochrony wizerunku osób przedstawianych na fotografii albowiem praca spełnia wymogi określone w art. 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
3) Nadesłane fotografie będzie oceniać Powiatowa Komisja Konkursowa. Od werdyktu Komisji nie przysługuje odwołanie.
4) Przy ocenie fotografii pod uwagę brane będą następujące kryteria: zgodność pracy z tematem przewodnim konkursu, kreatywność i jakość zdjęć.
5) Sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator Konkursu.
6) Koordynatorem konkursu jest Krzysztof Cabaj. Pytania i wątpliwości można kierować pod nr tel. (25) 632-74-70 lub e-mail: k.cabaj@muzeumsiedlce.art.pl.
Dokumenty do pobrania:
Regulamin (pdf, 372 KB)
Formularz zgłoszenia (pdf, 416 KB)